Hikaye anlatımı ve dijital dünya yaratımı için yeni bir yöntem geliştiren Odyssey, yaratıcıların sanal dünyalar üzerinde tam kontrole sahip olmasını sağlayacak bir yapay zeka sistemi üzerinde çalışıyor. Bu amaçla, insanların sırtlarına özel kameralar bağlayarak dünyanın dört bir yanından detaylı veri toplamayı hedefliyor.
I'm excited to share @odysseyml, my new thing! 🍿
We're building Hollywood-grade visual AI, where beautiful scenery, characters, lighting, and motion can be both generated and directed.
Our mission is to deliver a better way to create movies, TV shows, and video games. pic.twitter.com/kQmgQyCHPr
— Oliver Cameron (@olivercameron) July 8, 2024
Sırt Kameralarıyla Yeni Veri Toplama Sistemi
Kendi alanlarında öncü olan Oliver Cameron ve Jeff Hawke tarafından kurulan Odyssey, insan gücünü kullanarak doğal ortamlarda yüksek çözünürlükte veri toplayacak bir “ileri kamera yakalama sistemi” geliştirdi. Bu sistem, altı kamera, iki lidar sensörü ve bir atalet ölçüm ünitesi içeriyor ve yaklaşık 11 kilogram ağırlığında. 360 derece görüş açısı ve “3.5K çözünürlük” sunan sistem, fiziksel dünyayı derinlik bilgisiyle birlikte dijital olarak yeniden yapılandırmayı amaçlıyor.
Gerçek Dünyadan Dijital Rekonstrüksiyonlar
Odyssey, bu sistemi kullanarak ormanlar, mağaralar, kumsallar, buzul alanları, parklar, yapılar gibi gerçek dünya sahnelerinin dijital rekonstrüksiyonlarını oluşturuyor. Şirket, Meta’nın Hyperscape projesine benzer bir şekilde, ayrıntılı dijital ortamlar üretmeyi hedefliyor.
Yaratıcılar İçin Gelişmiş Bir Dijital Dünya İnşa Edici
Odyssey’nin yapay zeka modelleri, nesne geometrisi, ışıklandırma ve hareket gibi katmanları bir araya getirerek sinematik dünyalar yaratmayı amaçlıyor. Şirketin kurucuları Cameron ve Hawke, sistemin sınırlamaları olduğunu kabul etseler de, bu teknolojiyi geliştirmek için önemli bir finansman sağladılar.
Yatırım ve Gelecek Planları
Odyssey, EQT Ventures’ın öncülüğünde gerçekleşen A Serisi yatırım turunda 18 milyon dolar topladı. Bu yatırımla birlikte toplamda 27 milyon dolar fon elde eden şirket, veri toplama operasyonlarını Kaliforniya’da genişletmeyi ve gelecekte diğer eyaletler ile ülkelerde de faaliyet göstermeyi planlıyor.
Şirket, “Zengin, çok modelli gerçek dünya 3D verisi olmadan, Hollywood kalitesinde, canlı hissettiren sanal dünyalar üretmenin imkansız olacağını düşünüyoruz. Gelişmiş bir dünya inşa modeli, film ve oyun yaratımında daha iyi bir yolu mümkün kılacaktır,” açıklamasını yaptı.
Kaynak
TechCrunch